Val d’Aran : CIRCUIT CURT DEL CIRC DE COLOMÈRS

Desnivell: 281 m
Dificultat: fàcil
Època recomanada: estiu-tardor

Situats als Banhs de Tredòs, podem seguir el camí senyalitzat en direcció S –Camin dera Montanheta–, que ens estalvia passar per la pista, o bé agafar un taxi (de juliol a setembre). Si anem a peu, al cap d’1 h arribem a una esplanada (1.940 m) on coincidim de nou amb la pista, punt de parada dels taxis que pugen del Plan des Banhs.

En aquest punt prenem el camí de Colomèrs, direcció SE, que amb força pendent ens condueix a l’Estanh dera Lòssa (15 min). Al cap de poc ens desviarem en direcció SW i per la vora dreta del riu arribarem a la presa de Colomèrs (2.130 m – 30 min). Continuarem pel GR 11 en direcció SW. Al cap de poc el GR 11 continua al N i nosaltres seguirem la variant del port de Caldes i uns metres després creuarem el riu. Veurem unes marques vermelles (circuit llarg) i unes altres de grogues (circuit curt), que seguirem i que ens portaran a l’Estanh Mòrt (55 min). Continuarem vorejant l’Estanh Mòrt i pujarem pel sender fins a l’estany de Garguilhs de Jos. En la cruïlla de camins, continuarem pel groc en direcció E fins a l’Estanh des Cabidornats, per seguir baixant fins a l’Estanh Long (2h 5min) i contactar de nou amb el GR 11. Des d’aquest punt podem apropar-nos a l’Estanh Redon i al Lac Obago, seguint el camí direcció SE, i afegint 1 h al recorregut. Situats a l’Estanh Long seguirem el GR 11 uns metres per abandonar-lo ràpidament en direcció N, seguint la desembocadura de l’Estanh Long cap als estanys Clòto. Iniciarem aquí una suau pujada per arribar a un petit coll i després davallar fins a l’Estanh dera Lòssa i pel mateix itinerari de pujada arribarem al punt de sortida (3 h).

Colomers

Val d’Aran CIRCUITO CORTO DEL CIRCO DE COLOMÈRS

3 h  desde el final del Camin dera Montanheta
Desnivel: 281 m
Dificultad: fácil
Época recomendada: verano-otoño

En invierno es un itinerari ideal para raquetas de nieve

Situados en los Banhs de Tredòs podemos seguir el camino señalizado en dirección S –Camin dera Montanheta–, que nos ahorra pasar por la pista, o bien tomar un taxi (de julio a septiembre). Si decidimos ir andando, al cabo de 1 h llegamos a una explanada (1.940 m) donde coincidimos de nuevo con la pista, punto de parada de los taxis que suben del Plan de Banhs.

En este punto  tomamos el camino en bastante pendiente que nos conduce al Estanh dera Lòssa (15 min). Al poco tiempo nos desviaremos en dirección SW y por la orilla derecha del río llegaremos a la presa de Colomèrs (2.130 m – 30 min). Continuaremos por el GR 11 en dirección SW. Al poco tiempo el GR 11 continúa al N y nosotros seguiremos la variante del Port de Caldes y unos metros después cruzaremos el río. Veremos unas marcas rojas (circuito largo) y otras amarillas (circuito corto), que seguiremos y que nos conducen al Estanh Mòrt (55 min). Continuamos bordeando el Estanh Mòrt y ascendemos por el sendero hasta el Estanh de Garguilhs de Jos. En el desvío de los caminos tomaremos el amarillo en dirección E hasta el Estanh des Cabidornats, para seguir bajando hasta llegar al Estanh Long (2h 5min) y contactar de nuevo con el GR 11. Desde este punto podemos acercarnos al Estanh Redon y al Lac Obago, siguiendo el camino dirección SE, y añadiendo 1 h al recorrido. Situados en el Estanh Long seguiremos el GR 11 unos metros para dejarlo rápidamente en dirección N, siguiendo la desembocadura del Estanh Long hacia los lagos Clòto. Iniciaremos aquí una pequeña subida para llegar a un pequeño collado y luego descender hasta el Estanh dera Lòssa y por el mismo itinerario de subida llegaremos al punto de partida (3 h).